SoMe strategiat kuntoon Sealife Helsingissä

09.03.2017

Vertaispöytä Spesiaali™ järjestettiin mielenkiintoisessa ympäristössä Sealife Helsinki Oy:n tiloissa toimitusjohtaja Mikko Riistaman isännöimänä. Toimitusjohtajia sivistettiin merielämän yksityiskohtien lisäksi asiakaskokemuksen merkityksestä ja kehittämisestä sekä henkilökohtaisen SoMe strategian laatimisesta. 

Toimitusjohtajat aktivoituivat Twitterissä

Riitta Raesmaa (LinkedIn) kertoi viime vuoden olleen läpimurtovuosi suomalaisten toimitusjohtajien Twitterin käytössä. Aktiivisimmat toimitusjohtajat ovat keränneet tileilleen jopa kymmeniä tuhansia seuraajia. Kun digitaalinen käyntikortti on kunnossa, saavat seuraajat henkilöstä ja hänen edustamastaan yrityksestä edelläkävijän kuvan, usein tietysti syystäkin.

Raesmaan suosittelee, että SoMessa omaa paikkaansa itselleen ja yritykselleen hakiessa kannattaa ensin määrittää itselleen tavoitteet ja tulokulmat, miettiä oma tyylilaji ja  käyttää ns. 4-1-1 –menetelmää, jossa neljä julkaisua voi olla esim. jaettuja artikkeleita  omilla lisänäkemyksillä lisättyinä (kuratointi), yksi julkaisu omia ajatuksia ja mielipiteitä ja yksi promootiota. Johtajan kannalta hyödyt voivat olla mm. seuraavia:

  • Yritys- ja työnantajakuvan parantaminen
  • Verkoston laajentaminen
  • Oppiminen, ideat ja innovointi
  • Oman johtaja- ja asiantuntijabrändin kehittäminen
  • Oman organisaation avoimuuden lisääminen
  • Digitaalinen julkisivu kuntoon myös pahan päivän varalle

 

12.12.2018Vertaispöydän(TM) joulukuun vinkkejä
31.05.2018Vertaispöydän(TM) toukokuun vinkkejä
27.02.2018Vertaispöydän(TM) helmikuun vinkkejä
09.11.2017Vertaispöydän(TM) marraskuun vinkkejä
07.09.2017Vertaispöydän(TM) syyskuun vinkkejä
12.06.2017VertaisSummit'17 kokosi toimitusjohtajia valtakunnallisesti
28.05.2017Vertaispöydän(TM) toukokuun vinkkejä
18.04.2017Vertaispöydän(TM) huhtikuun vinkkejä
09.03.2017SoMe strategiat kuntoon Sealife Helsingissä
27.01.2017Vertaispöytä Spesiaali(TM) Tampereella 24.1

Siirry arkistoon »